15. 10. 2024 | Jan Matyáš
Jestli máte pod správou alespoň jednu Fan page, už jste nejspíš obdrželi výhružné zprávy o porušování pravidel Mety a že brzy přijdete o stránku, reklamní účet nebo business manager. Někdy si dotyčný scammer nedá zas tolik záležet a naseká tam mraky nesmyslů. Jindy jsou podvodné zprávy trochu propracovanější.
Phishing je cílení na uživatele pomocí komunikace nebo webových stránek, které působí skutečně. Cílem je obelstít lidi, aby poskytli citlivé informace, jako jsou přihlašovací údaje, čísla kreditních karet nebo jiné osobní údaje.
Během phishingového útoku se podvodníci mohou pokusit:
Mezi nejčastější chyby slabších phishingů jsou:
Pokročilejší phishing může pak vypadat nějak takto:
Abychom vám pomohli útok odhalit a chránit se před ním, pamatujte, že i tohle může být projev phishingu:
Zde jsou některé náznaky, že jste se mohli stát obětí kybernetického útoku.
Upozornění (například na nedostatek financí na účtu) z Meta Business Support se objeví mezi soukromými zprávami. O zamítnutí, stavu a zdraví stránky se navíc můžete informovat prostřednictvím nástrojů v Meta Business manageru, bez klikání na jakýkoliv odkaz.
Pokud chcete zjistit víc informací, lze také kontaktovat přímo podporu. Ta vám sdělí ID vašeho add accountu, případně fan page.
Zkontrolujte všechny zprávy. Pečlivě si prohlédněte profil nebo e-mailovou adresu, ze které zpráva přišla. Podvodníci často používají adresu, co vypadá jako oficiální podpora Mety, ale není. Jakákoliv oficiální korespondence bude pocházet pouze z těchto účtů:
Pokud jste neposkytli své informace nebo neklikli na naprosto legitimně vypadající odkazy, můžete zprávy v klidu ignorovat.
Pokud jste klikli na odkaz a poslali notářsky ověřenou kopii rodného listu, číslo karty nebo pin, doporučuji se sociálním sítím vyhýbat. První pomoc s odcizenou stránkou či add accountem najdete na tomto odkazu. Tentokrát ale kontaktujte skutečnou podporu.