26. 4. 2022 | Lucie Zadražilová
Umět poskládat větu, znát gramatiku na přijatelné úrovni a mít tučnou slovní zásobu není to gró celé práce copíka. Jaké další superschopnosti ovládá?
Musíte pochopit psychologii zákazníka, abyste našli spouštěč reakce a usnadnili si celý proces přesvědčování. Ujasněte si – jaký problém cílovka řeší, co potřebuje, jak komunikuje nebo jak se chová.
K tomu využijte třeba jednoduchý behaviorální Foggův model. Podle něj chování ovlivňují tři faktory:
Psaní chytlavých textů a nadpisů vyžaduje dávku kreativity a představivosti. Jako copywriter musíte čas od času povzbudit svoje kreativní myšlení. Hledat nové koncepty a inovativní nápady. Inspirujte se u ostatních, ale nekopírujte! Je to důležité hlavně proto, abyste oslovili nové zákazníky a ty stávající si udrželi na své straně.
Pokud jste teprve na začátku, nepřeskakujte základy! Na kolo jste také nesedli a hned se nerozjeli. Přečtete si knížku o copywritingu, zkuste si napsat blog, post na sítě nebo jen tak tvořte. Až si psaní víc osvojíte, neusínejte na vavřínech. Dál se vzdělávejte, procvičujte psaní, přijímejte zpětnou vazbu od klienta nebo kolegů.
Je to nikdy nekončící příběh, ale jedině tak můžete pilovat svoji techniku a různé styly komunikace.
Nemusíte být odborník na všechno, ale musíte alespoň trochu porozumět tématu, o kterém píšete. Zjistěte, co publikum zaujme a co očekává. Když víte – co hledat – ušetříte si čas a zvýšíte efektivitu práce. A po rešerši následuje analyzování vyhledaných informací a spolehlivých zdrojů. Naučte se filtrovat nepotřebné.
Jestli si s copywritingem nevíte rady, ozvěte se nám! Vytvoříme obsahovou strategii pro vaši cílovku a zajistíme komplexní správu sociálních sítí.