29. 9. 2018 | Tomáš Boleslav
V tomto článku představíme nejčastější chyby, které vídáme u nových klientů při přebírání správy jejich PPC kampaní. Pokud se jich vyvarujete, můžete ušetřit tísíce korun měsíčně.
Klíčová slova ve volné shodě jsou navržena tak, že reklamní systém zobrazuje inzeráty na vyhledávací dotazy, která jsou stejné nebo související s klíčovou frází ve volné shodě. Může se tedy snadno stát, že rozpočet utrácíte za návštěvníky, kteří hledají trochu něco jiného.
Proto je vhodné aktivně pracovat s vylučujícími klíčovými slovy na základě přehledu skutečných vyhledávacích dotazů. Ten nám dává jasnou představu, které fráze spustily vaše reklamy.
Pokud kampaň nenastavíte jinak, bude se reklama zobrazovat na stolních počítačích, tabletech a mobilních zařízeních. Výkon kampaní na mobilech se většinou dost výrazně liší od kampaní na běžných počítačích. Mobilní zařízení bez úprav nastavení zpravidla přináší velkou návštěvnost s nízkým výkonem.
Proto je důležité tuto návštěvnost pečlivě sledovat a upravovat nabídky na základě výkonnosti.
Na první pohled zřejmý, ale velmi častý problém. Kampaně s vyčerpaných denním rozpočtem se po zbytek dne přestanou zobrazovat. Pokud je denní rozpočet omezen např. na 1000 Kč a cena za proklik 10 Kč, získáme denně 100 prokliků. V případě, že snížíme CPC na 8 Kč, získáme za stejný rozpočet 125 kliknutí denně. Takto postupně můžeme optimalizovat CPC až do momentu, kdy rozpočet přestane být omezen.
Nastavení měření konverzí nebývá tak samozřejmé, jak by se mohlo zdát. Často klienti konverze nesledují vůbec nebo měří například počet návštěv stránky s kontaktním formulářem místo odeslání samotného formuláře.
„Zkoušeli jsme display kampaně, ale vůbec nám nefungovaly“. Věta, kterou od klientů slýcháme velmi často. Při pohledu na to, kde se reklama zobrazovala, pak vidíme, že většinu návštěvnosti tvoří prokliky z iPadu z her pro děti.
Je tedy třeba sledovat umístění reklamy a vylučovat ta s nízkým výkonem.
Ve výchozím nastavení fungují kampaně nepřetržitě sedm dní v týdnu od rána do večera. Pokud cílíte na B2B segment, bude asi dobré kampaně o víkendu buď vypnout úplně nebo alespoň snížit CPC. Pokud cílíte na koncové zákazníky, bude pravděpodobně výhodné posílit kampaně o víkendu zvýšením maximální ceny za proklik.
Skóre kvality je odhadem kvality vašich reklam, klíčových slov a vstupních stránek. Nabývá hodnot od 1 do 10. Čím relevantnější reklamy a vstupní stránky pro uživatele jsou, tím je pravděpodobnější, že dosáhnete vyššího skóre kvality.
Vysoké skóre kvality zpravidla vede k nižším nákladům a lepším pozicím vašich reklam. Proto se snažte dosáhnout co nejvyššího hodnocení: