31. 10. 2018 | Daniela Lambertová
IGTV je poměrně čerstvá záležitost, která umožňuje rozšiřovat instagramový obsah o hodinová videa. Stejně jako před lety začal Instagram svými Stories úspěšně konkurovat SnapChatu, předpokládá se, že „televizní“ platforma vznikla proto, aby přilákala především youtubové nadšence, kteří nedají telefon z ruky. I když na Instagramu stále vedou fotky a mini příběhy, které v posledních dvou letech získaly mnohonásobně na popularitě, s největší pravděpodobností bude rok 2019 patřit IGTV.
Dosud byly na Instagramu dostupná jen krátká videa. Nový kanál IGTV umožňuje nahrávat až hodinový záznam, který se do budoucna může projevit jako přínosnější z hlediska komunikační strategie. Jako konkurenční platforma k YouTube nabízí prostor točit delší videa pro vaše fanoušky, kteří videa milují a moc rádi je sledují na mobilech. Tak proč řešit obsah pro více platforem, když teď můžete mít všechno pěkně pohromadě?
IGTV je v marketingové komunikaci primárně určený k zveřejňování obsahu, který má dlouhodobě nějakou hodnotu. Zapomeňte proto na krátkodobé reklamní akce nebo rychlé prodeje. Na to jsou tu Stories. Díky IGTV máte prostor pro tvorbu zajímavějšího obsahu, který bude fanoušky bavit a ze kterého vytěžíte maximum, navíc zdarma a na několik měsíců.
Pokud marně tápete nad tím, jaký obsah šířit prostřednictvím IGTV, sepsali jsme pro vás pár tipů, na co se zaměřit a jaká videa uživatele baví.
Všichni čas od času potřebujeme pomocnou ruku. Není nic snazšího, než ji nabídnout skrze video. Od sestrojení technologického výrobku, přes montáž nábytku až po vyvoněný kulinářský zážitek. Ať už se týkají čehokoli, instruktážní videa patří mezi ta nejvyhledávanější a v komunikační strategii by rozhodně neměla chybět.
Ať už jste kreativní agentura nebo zastáváte jiný typ tvůrčí činnosti, ukažte na čem makáte. Předveďte se, v čem jste dobří nebo jaké máte úspěchy.
Díky nahrávání zvukových klipů do IGTV můžete přímo diskutovat o různých událostech, poskytovat komentáře k daným tématům a dokonce i přinášet speciální hosty.
Když mluvíme o speciálních hostech, rozhovory se zajímavými lidmi z oboru jsou další možností, jak zapůsobit na fanoušky. Odpovědi na otázky, které poskytnou publiku nějakou hodnotu a zajímavé informace, zvýší vaši atraktivitu.
Seriál videí publikovaných každý týden ve stejný den a hodinu nikdy nezklamou. Se zajímavým tématem navíc poskytnete fanouškům něco, na co se mohou pravidelně těšit.
Nalákejte potencionální zákazníky z řad svých fanoušků na místa, která ještě neviděli. Tour-guide video je skvělý tip pro cestovatele, kteří tak mohou objevit nová místa kam vyrazit, nakouknout do hotelových pokojů, co zajímavého najdou v okolí i jak si zpříjemnit pobyt.
Když už nevíte kudy kam, střípky ze zákulisí často ukrývají nejeden poklad. Natočte video o tom, jak vznikalo právě to vaše. Uvidíte, že věrní fanoušci ho ocení.
Námětů, jak zpestřit instagramový obsah pomocí IGTV se najde hodně. Ať už vyzkoušíte nějaký z našich tipů nebo se pustíte do tvorby vlastního nápadu, je nejvyšší čas začít tuto funkci pořádně testovat. Protože IGTV má dost dobře našlápnuto stát se do tří let novým YouTube a tedy i silnou komunikační platformou vaší značky.