18. 3. 2021 | Petr Koubek
Soustřeďte se spíš na kvalitu než kvantitu. Jeden příspěvek denně úplně bohatě stačí. Mnoha značkám stačí dva příspěvky týdně.
Vyberte si jenom ty nejlepší nápady a věnujte pozornost jejich provedení, grafice i textu. Každý post by měl být malá kampaň. Měli byste být schopní si odpovědět, co říkáte, komu to říkáte a proč.
Kvalitní příspěvky pravděpodobněji přinesou výsledky a nebudete lidi otravovat jak Honza z Inzia.
Ne, nepotřebujete mít Facebook, Instagram, LinkedIn, Pinterest, Clubhouse, YouTube i TikTok.
Zamyslete se, ke komu chcete mluvit, a co mu chcete říkat. Velmi pravděpodobně vám pak některé sociální sítě přijdou zbytečné. TikTok a LinkedIn prostě nemají stejné publikum ani smykem.
Zaměřte se na ty sítě, které jsou pro vás relevantní a pak jim připravte posty na míru.
Když si vyberete, které sítě pro vás mají smysl, zamyslete se, co na nich budete říkat.
Možná dojdete k tomu, že potřebujete LinkedIn i TikTok. Rozhodně ale na těchto sítích nebudete říkat totéž, protože mluvíte k úplně jinému publiku. A pravděpodobně mu tak chcete říkat něco jiného.
Proč nedávat stejné posty na různé sítě jsme podrobněji rozepsali tady »
Videa nahrávejte přímo na FB. Mají mnohem větší zásah, ale i míru sídlení než linky na YouTube.
Internet je plný studií, které vám to dokážou. A rozdíl je občas taky ve stovkách procent.
Reklamu plaťte jenom u úspěšných příspěvků. Peníze ze špatného příspěvku dobrý neudělají, takže je jen zbytečně utrácíte.
Sledujte, jak se příspěvkům na vašich stránkách daří a podle toho mezi ně rozdělujte peníze.
Odpovídejte fanouškům na jejich reakce a dotazy. Ideálně úplně všem.
Za prvé budete jim i všem ostatním ukazovat, že vám na vašich fanoušcích záleží.
Za druhé si budete skoro zadarmo zvyšovat dosah stránky. Fanoušci se vrátí podívat na vaši odpověď, třeba odpoví znova a diskuse si všimnou i jejich kamarádi.