6 chyb, které děláte na sociálních sítích

18. 3. 2021 | Petr Koubek

  1. Zveřejňujete zbytečně moc příspěvků

    Soustřeďte se spíš na kvalitu než kvantitu. Jeden příspěvek denně úplně bohatě stačí. Mnoha značkám stačí dva příspěvky týdně.

    Vyberte si jenom ty nejlepší nápady a věnujte pozornost jejich provedení, grafice i textu. Každý post by měl být malá kampaň. Měli byste být schopní si odpovědět, co říkáte, komu to říkáte a proč.

    Kvalitní příspěvky pravděpodobněji přinesou výsledky a nebudete lidi otravovat jak Honza z Inzia.

  2. Jste na všech myslitelných sociálních sítích

    Ne, nepotřebujete mít Facebook, Instagram, LinkedIn, Pinterest, Clubhouse, YouTube i TikTok.

    Zamyslete se, ke komu chcete mluvit, a co mu chcete říkat. Velmi pravděpodobně vám pak některé sociální sítě přijdou zbytečné. TikTok a LinkedIn prostě nemají stejné publikum ani smykem.

    Zaměřte se na ty sítě, které jsou pro vás relevantní a pak jim připravte posty na míru.

  3. Dáváte stejný obsah na všechny sociální sítě

    Když si vyberete, které sítě pro vás mají smysl, zamyslete se, co na nich budete říkat.

    Možná dojdete k tomu, že potřebujete LinkedIn i TikTok. Rozhodně ale na těchto sítích nebudete říkat totéž, protože mluvíte k úplně jinému publiku. A pravděpodobně mu tak chcete říkat něco jiného.

    Proč nedávat stejné posty na různé sítě jsme podrobněji rozepsali tady »

  4. Nenahráváte videa na Facebook

    Videa nahrávejte přímo na FB. Mají mnohem větší zásah, ale i míru sídlení než linky na YouTube.

    Internet je plný studií, které vám to dokážou. A rozdíl je občas taky ve stovkách procent.

  5. Platíte reklamu všem postům

    Reklamu plaťte jenom u úspěšných příspěvků. Peníze ze špatného příspěvku dobrý neudělají, takže je jen zbytečně utrácíte.

    Sledujte, jak se příspěvkům na vašich stránkách daří a podle toho mezi ně rozdělujte peníze.

  6. Nebavíte se se svými fanoušky (dostatečně)

    Odpovídejte fanouškům na jejich reakce a dotazy. Ideálně úplně všem.

    Za prvé budete jim i všem ostatním ukazovat, že vám na vašich fanoušcích záleží.

    Za druhé si budete skoro zadarmo zvyšovat dosah stránky. Fanoušci se vrátí podívat na vaši odpověď, třeba odpoví znova a diskuse si všimnou i jejich kamarádi.