5. 4. 2016 | Bc. Kristýna Jonáková
V dnešní době ne vždy jsou stránky profesionálně spravovány, proto se stále dost často setkáváme s takovými, kde by bylo třeba zapracovat na jejich obsahu a komunikaci s fanoušky. V následujícím textu jsme shrnuli nejčastější chyby při správě Facebookových stránek.
Když sdílíte odkaz, zkuste vynechat URL - pro fanoušky vaší stránky je zbytečná. Okamžitě, co se vám odkaz načte, URL klidně vymažte. Příspěvek bude vypadat čistěji. Pokud o url adresu v textu opravdu stojíte, zkraťte ji alespoň pomocí některého z běžně užívaných URL zkracovačů – například Bit.ly
Občas se setkáváme s tím, že administrátoři jednotlivých stránek odpovídají na otázky fanoušků nevhodně nebo arogantně. Této chybě se určitě vyvarujte, jelikož může vyvolat nepříjemnou krizovou situaci.
Druhým a častým problémem je ignorace. Občas se stane, že má někdo připomínky nebo stížnost na váš produkt či službu. Rozhodně na příspěvek reagujte a neignorujte ho. Řešením není ani mazání příspěvků.
Pokud chcete být rozpoznatelní na první pohled, zachovávejte jednotný grafický styl. Vytvoříte si tak silnou image, což pro vás může být jedna z konkurenčních výhod.
Ve většině případů se toto týká vtipných ale naprosto nesouvisejících fotek. Pokud opravdu chcete něco takového servírovat svým fanouškům, omezte to alespoň na jeden příspěvek týdně nebo ho podejte svým způsobem.
Jsou stránky, které přispívají málo a naopak ty, co přispívají až moc. Najdou se i tací, kteří jsou nějaký čas nečinní a pak postují naráz 10 příspěvků. To rozhodně není správný přístup. V některém z minulých blogů jsme psali o důležitosti plánování příspěvků a využívání edičního plánu. Vytipujte si časy, kdy jsou vaši fanoušci nejvíce aktivní. Pokud zrovna v tuto dobu nemůžete přispívat, nezapomeňte na funkci “plánování příspěvků“.
Pokud má být vaším příspěvkem fotografie nebo fotografie s textem, měla by být vždy v dostatečné velikosti a kvalitě. Pokud je fotografie příliš malá nebo rozmazaná, raději ji nezveřejňujte.
Co se týče úvodní a profilové fotografie, myslete na to, že je to to první co zákazník uvidí. Logo vyfocené ze stěny vaší provozovny, jako profilová fotografie a nekvalitní úvodní fotografie nikoho zřejmě moc neohromí.