27. 8. 2018 | František Lorenc
Již nějakou dobu se mluvilo o tom, že Sklik se chystá přijít s novou formou banneru, který bude umístěn na zavedených obsahových webech a bude obklopovat obsah těchto stránek. Stalo se tak pře pár týdny. Samozřejmě jsme byli nedočkaví, a tak jsme testovali a nyní přinášíme první postřehy a výsledky.
Branding, jak jsem již psal výše, je formát banneru, který obklopuje obsah na obsahových webech po jeho okraji. Při skrolování webu zůstává banner neměnný.
Technicky se jedná o klasický statický banner o velikosti 2000 x 1400 pixelů a maximální velikostí 500 kB.
Formát Brandingu se zobrazuje prozatím na těchto obsahových webech: Novinky.cz, Echo24.cz a Ceskenoviny.cz. Seznam.cz uvádí, že v následujících týdnech budou přibývat další weby, na kterých bude možné Branding zobrazit.
Grafika banneru a jeho umístění je opravdu velmi visibilní, proto je tento formát ideální při uvedení nové produktu/služby na trh, případně pro silnou podporu klientova podnikání (sleva, sezónnost, výhodná nabídka).
Vzhledem k velkému množství zobrazení Sklik doporučuje používat nastavení CPT (cena za tisíc zobrazení), a to nejméně 110 Kč. Při použití CPC by se reklama nemusela zobrazit, jelikož by nedosáhla požadované ceny za tisíc zobrazení.
Samotné vytvoření kampaně není nijak složité. Stačí klasicky kliknout na tlačítko + kterým přidáváte kampaně v rozhranní Skliku a následně vás již systém navede.
Jeden z nejdůležitějších aspektů Brandigu je určitě grafické zpracování banneru. Doporučujeme se řídit těmito pravidly, která naleznete přímo v nápovědě Skliku.
Pro lepší představu Sklik také připravil Maketu, díky které váš grafik snadno grafiku pro Branding připraví.
A nyní tedy ty očekávané první výsledky.Od začátku srpna průběžně testujeme nasazení těchto formátů u prvních klientů. Obecně se dá říci, že CPT je vyšší než u ostatních kampaní s tímto platebních modelem. Nutno ovšem brát v potaz velikost a umístění těchto bannerů. Nejedná se o žádné malé formáty na neznámých webech.
Aktuální CPT se tedy v kampaních, které nyní testujeme, pohybuje okolo 130 Kč, avšak do budoucna počítáme s tím, že se bude zvyšovat. Přeci jen se jedná o nový formát. Nyní se pohybujeme ve ztracených zobrazení někde kolem 8 %, což jasně dává najevo to, že tento formát zatím nezkouší tolik lidí.
Pokud budeme srovnávat CTR Brandingu a ostatních display kampaní, tak zde vidíme určitě velký rozdíl. Branding v některých účtech dosahuje i dvakrát vyšší procento CTR než display kampaně v tom samém účtu.
Můžeme tedy říci, že se jedná o funkční „brandový“ nástroj. Při správném promyšlení propagované akce, šikovném navržení grafiky a nastavení samotné kampaně dokáže tento formát generovat mnohonásobně vyšší konverze než běžné formáty v obsahové síti.
A nyní je to také na vás. Otestujte Branding a určitě nám dejte vědět, jaké výsledky ve vašich účtech tento druh reklamy zaznamenal.