25. 6. 2017 | Zuzka Zusková
Ztrácíte se ve světě slovíček dnešního světa? Mezi youtuberem, blogerem nebo vlogerem nevidíte žádný rozdíl? A kdo to vůbec je influencer? Jděte s dobou a orientujte se ve výrazech, které skupina millennials běžně používá. Ups a právě v předchozí větě jsme jedno z těchto slov použili. Dneska už to prostě jinak ani nejde 😄
Toto slovo se stalo velmi populárním a hojně používaným. Dříve jsme sledovali známé zpěváky, herce či moderátory a teď nás ovlivňují především influenceři. Jsou to všichni, kteří svým chováním inspirují ostatní a udávají trendy. Je jedno, zda se jedná o youtubera, modelku či fotografku – na profesi zde nezáleží. Hlavní o co jde je, že influencer prostřednictvím sociálních sítí sdílí svůj život a získává zájem okolí. Nejvíc nyní frčí spolupráce značek s influencery v rámci Instagramu.
Slovíčko, které se v prostředí online marketingu nyní často skloňuje a slyšíme ho skoro na všech přednáškách. Brzy se určitě dostane i k vám a tak buďte v obraze!
Mikroinfluencer se de facto shoduje s významem slova influencer, jen má na Instagramu o kapku nižší počet sledujících – hranice není zatím pevně definovaná, ale jedná se o instagramery, které sleduje cca 10-15 tisíc lidí či méně.
Jsou zajímaví pro určité komunity a pro značky je spolupráce s nimi mnohdy více efektivní, než když si zvolí pouze jednoho velkého influencera.
A proč tomu tak je? Vydané prostředky na několik mikroinfluencerů jsou skoro stejné, neli nižší, než na jednoho s velkým množstvím odběratelů. I dosah se nasčítá na stejnou úroveň. Navíc jako bonus značky získají vyšší frekvenci výstupů.
Spolupráce s mikroinfluencery se stává velmi populární, ale určitě značky nesmí zapomínat na osobní přístup a především na to, aby spolupráce vycházela z předpokladu, že právě jejich produkt je lovebrand jimi vybraných mikroinfluencerů.
Googlili jsme slovo instagramer, ale přesná definice zatím nikde. Přesto toto slovo občas slýcháváme. Pod tímto pojmem se skrývá osobnost, která vyniká svým obsahem na Instagramu a daří se jí úspěšně sbírat sledovatele. Postupně se tak z těchto lidí stávájí influenceři.
Děti kolem nás říkají, že by chtěly být youtubeři. No je to skutečně tak, vítejte v 21. století...
Že vlastně ani nevíte, co ten youtuber dělá? Být youtuberem se nepodaří každému, neexistuje na to jasný návod. Musíte to dobře zvládat s kamerou a střihem, mít příjemný projev a hlavně originální nápady, ty se totiž ve světě YouTube cení nejvíce.
Trošku nám tady na té české scéně chybí youtuber zastupující vyšší věkovou skupinu, takže je tu šance i pro vás. Populárními formáty videí od youtuberů jsou pranky, hauly, unboxingy, livestreamingy, gamingy, DIY atd. – o tom ale již v příštím článku.
Určitě jste už během svého surfování na internetu narazili na nějaký ten blog. Jedná se o webovou stránku, na kterou autor přispívá svými články. Většinou se blog orientuje na jedno téma např. beauty, fashion, food, life. Právě tento autor je nazývám blogerem.
Pletlo se vám dotěď slovo bloger a vloger a neviděli jste v tom rozdíl? Vloger se narozdíl od blogera nevyjadřuje písemně, ale ústně. Své videoblogy většinou sdílí prostřednictvím YouTube. YouTubeři dělají např. tzv. denní vlogy, kde provází své fanoušky svým běžným životem. Zkuste si na YouTube vyhledat třeba jméno Casey Neistat, který vydává vlogy téměř každý den a je tím proslulý 😄
O haterech jsme se již rozepsali v jednom z našich předešlých článků. Touto vlastností je český národ trošku pověstný. Pořád se nám něco nelíbí a jsme nespokojení. Ve světě online se těmto lidem říká hateři. Mnohdy své nespokojení vyjadřují v různých diskuzích či na sociálních sítích velmi nevybíravě. Určitě doporučujeme podívat se na iniciativu HATEFREE, která usiluje o soužití bez násilí a nenávisti ještě ve větším měřítku.
Zajímají vás další pojmy ze světa online? Nebojte se nám je napsat jako inspiraci pro další článek 😉