3. 11. 2020 | Alexandra Laňková
Píšou se o vás články, baví se o vás lidé v diskuzích a na sociálních sítích? Jsou reakce pozitivní, negativní, nebo neutrální? Co můžete udělat pro změnu z neutrálu na 100+? A kdo o vás vlastně mluví? To všechno zjistíte s nástroji na Social Listening.
SL je vlastně taková paní Kelišová. Pozorně a bez přestání naslouchá tomu, co se o vás kde šustne, jak často a kdo o vás vůbec mluví. Ale zatímco Keliška musí jít jednou spát, nástroje SL sledují obsah zpravodajských webů, komentářů, sociálních médií, blogů a jiných internetových zákoutí nepřetržitě 24/7. Z dat vyčtete potřebné informace o chování zákazníků, jejich připomínky, potřeby i stížnosti. Když budete své spotřebitele poslouchat, bude váš růst snazší. Na základě získaných informací totiž můžete vytvořit konkrétní marketingovou strategii, která vám pomůže vaši službu nebo produkt posunout do cesty těm správným lidem, kteří u vás nakonec utratí své peníze.
Tím, že budete sledovat internetové diskuze, dostanete syrovou a ničím nepřibarvenou zpětnou vazbu o svých produktech a službách, ale také o produktech a službách konkurence, protože lidé rádi srovnávají. Někteří vám svůj názor napíší přímo, častěji se o vás ale baví tam, kam běžně nedohlédnete. Na neoficiálních komunikačních kanálech. Důležité je tedy sledovat nejen zmínky konkrétně o vaší firmě (sledovat jen název), ale také klíčová slova a témata, která jsou pro váš obor typická. Když si vyberete správný nástroj, umožní vám naslouchat celosvětově a výsledky bude předkládat v reálném čase.
Nesporná výhoda SL nástrojů je ta, že většinu analýz provede za vás. Například nástroj SentiOne vám nabízí přehledné grafy s analýzou zmínek a jejich nálady, pohlaví autorů, informace o poloze, nejpopulárnější zdroje, nejpopulárnější dny a taky hodiny. Z těchto analýz můžete vycházet při tvoření nových strategií nebo k úpravě komunikace na sítích.
Níže jsme pro vás vybrali 5 nástrojů, se kterými nešlápnete vedle.