17. 10. 2017 | František Lorenc
Chystáte se pustit do vytváření a správy PPC kampaní v AdWords či Sklik a tápete, jak začít? Postačí se držet pár jednoduchých pravidel. Předejdete tak nejasnostem, které vzniknou, aniž byste se nějak víc museli snažit. Pojďme se ně podívat.
Stejně jako sportovci míří za co nejlepším výsledkem, tak i každá kampaň, kterou tvoříme, by měla mířit za jasným cílem. Stanovme si tedy jasný účel, který kampaň bude plnit – bude podporovat brand, povede k vyplnění registračního formuláře, osloví uživatele, kteří mou stránku již navštívili… Takových cílů je určitě nespočet. Je tedy nutné si záměr kampaně dostatečně promyslet.
V mnoha článcích se můžete dočíst, že základem každého účtu je alespoň jedna vyhledávací kampaň, případně jedna remarketingová kampaň. To určitě není pravda. Je důležité se důkladně seznámit s klientovým podnikání a po stanovení záměru určit, která kampaň povede k jeho naplnění. Nebudete tedy například tvořit vyhledávací kampaň pro klienta, který se zabývá zprostředkováním lázeňských pobytů pro seniory. Určitě je v tomto případě účinnější použít pěkně zpracované grafické bannery, které potenciálního zákazníka zaujmou daleko víc než holý text.
Kampaň sama o sobě bude vždy tak dobrá, kolik času do její přípravy investujete. Nepodceňujte tedy jednotlivé možnosti, které můžete využít. Mnohdy právě tyto detaily dělají rozhodující fakt, díky kterému jste lepší než konkurence.
Optimalizace kampaní není pouze slovní obrat, kterým vás váš nadřízený bombarduje. To, že spustíte kampaň je jen první, počáteční krok. Používejte všechny možné druhy rozšíření pro kampaně (třeba tyto), pracujte s vylučujícími klíčovými slovy, testujte různě typy inzerátů nebo dynamické prvky. To vše vás může odlišit, zařídit vám lepší skóre kvality nebo zkrátka výsledek může vypadat lépe než výsledek konkurence.
Tak vzhůru na to. Připraveným štěstí přeje a nejlepší učitel je praxe!