Threads: V čem se liší a proč byste ji měli chtít

26. 7. 2023 | Dominik Florián

Meta představila Threads, coby strategický krok navazující na problémy Twitteru spojené s příchodem Elona Muska, a hned se stala nejrychleji rostoucí aplikací v historii. Uživatelská základna Threads se již pohybuje okolo 115 milionů a s růstem této nové platformy vás možná zajímá, jaký přínos může mít pro vaši značku nebo firmu. V tomto článku si vysvětlíme klíčové vlastnosti této aplikace, její dopad na digitální marketing a potenciál do budoucna.

Co je Threads?

Threads je bezplatná konverzační aplikace společnosti Meta, která se, podobně jako Twitter, zaměřuje především na sdílení krátkých útržků textu. Kromě možnosti psaní až 500 znaků mohou uživatelé sdílet fotografie a videa v délce až pěti minut.

K registraci je vyžadován účet na Instagramu. Aplikace využívá vizuál a navigační systém Instagramu a nabízí možnost sdílet příspěvky z aplikace Threads přímo do Instagram Stories.

Čím se Threads liší od Twitteru?

Ačkoli se mohou tyto dvě aplikace na první pohled zdát téměř identické, existuje zde několik rozdílů:

  • Pořadí, v jakém jsou příspěvky zobrazovány v kanálech uživatelů. Stejně jako Instagram a Facebook jsou timeliny Threads čistě algoritmické, což znamená, že příspěvky se nezobrazují v obráceném chronologickém pořadí, jako je tomu u Twitteru.
  • Na rozdíl od Twitteru, Threads nijak neomezuje množství příspěvků, které mohou uživatelé denně publikovat. Několik dní před spuštěním služby Threads zavedl Twitter pravidlo, které omezuje denní počet příspěvků uživatelů na 600 a těch, kteří si platí měsíční předplatné, na 6 000 příspěvků denně.
  • Threads nabízí uživatelům zveřejňovat příspěvky o délce až 500 znaků, zatímco pro neověřené uživatele Twitteru platí limit 280 znaků.
  • Threads umožňuje uživatelům (včetně neověřených) zveřejňovat pětiminutová videa, zatímco Twitter neověřeným uživatelům umožňuje zveřejňovat videa v délce dvou minut a dvaceti sekund.
  • Threads je platforma určená pouze pro mobilní zařízení, uživatelé Threads mohou číst příspěvky na webu Threads.net, ale nemohou na ni psát ani komunikovat. Oproti tomu Twitter je přístupný prostřednictvím počítače a aplikace na mobilu.
  • Hashtagy, oblíbená funkce na Twitteru (i na Instagramu a Facebooku), nejsou na Threads k dispozici. Platforma také neumožňuje svým uživatelům vyhledávat konkrétní obsah, jako je tomu u výše zmíněných.
  • Stejně tak na Threads není k dispozici sekce s trendy. Příspěvky, které jsou uživatelům nabízeny, proto podléhají algoritmu, který Meta zobrazuje v jejich časových osách.
  • V neposlední řadě, Twitter má zavedené reklamy a Threads ne. Jak ale Zuckerberg zmínil v jednom ze svých příspěvků – čas ukáže, kdy bude monetizace zavedena.

Využití Threads v různých oblastech marketingu:

Threads se chce stát novým Twitterem, takže se očekává, že v rámci kanálu bude mít reklamní příležitosti. Sice neznáme všechny podrobnosti o placené reklamě na Threads, a kdy tato možnost bude zavedena, nicméně Meta přináší rozsáhlé možnosti pro propojení dat a publika, takže se můžeme těšit na nové příležitosti placených kampaní. V počátečních fázích je však důležité organické zapojení. Velké značky již udělaly dobrý dojem, třeba díky vtipným příspěvkům.

Digitální marketing

Značky a správci sociálních sítí musí udělat více než se jen přihlásit se svými uživatelskými jmény. Musí zvolit aktivní přístup a využít plný potenciál služby Threads. Strategie každé značky bude jiná a uvidíme, které odvětví a obory z toho budou těžit nejvíce. Značky by také měly věnovat pozornost svým aktivitám a výkonům na Instagramu, protože ty ovlivní jejich počáteční sledovanost na Threads.

Obsahový marketing

Threads nabízí zajímavé možnosti pro tvorbu obsahu. Je to jako Twitter, ale můžete psát více. Threads také propojuje servery napříč různými platformami. Otevírá nové možnosti integrace s aplikacemi, jako je WordPress, a usnadňuje tak propojení platforem. Blogování se může stát populárnějším, což tvůrcům obsahu a firmám poskytne více příležitostí.

SEO

Threads se mohou stát cennou platformou pro SEO. Nedávné omezení Twitteru přimělo uživatele hledat alternativy, takže Threads přišel v pravý čas. Díky většímu počtu znaků, které jsou k dispozici, mohou specialisté na SEO a digitální marketéři sdílet podrobnější náhledy. Díky vlastnictví společnosti Meta a přístupu k datům, se Threads může stát důvěryhodnou alternativou k Twitteru a vnést změny do prostředí SEO.

Digitální PR

Je sice ještě brzy, ale můžeme diskutovat o některých aspektech Threads z pohledu digitálního PR. Díky provázanosti s Instagramem uživatelé Threads důvěřují. Pro značky je tak snazší budovat komunitu a spojovat se s influencery, kteří mají stejné publikum.

Proč není Threads dostupná v EU?

Threads je dostupná ve více než 100 zemích – v Evropské unii však oficiálně k dispozici není. Důvodem jsou určité obavy, že postupy aplikace pro ochranu osobních údajů nejsou v souladu se zákonem EU o digitálních trzích. Meta tak čeká na další pokyny týkající se zákona o digitálním trhu, aby zjistila, zda bude spuštění v EU možné později.

V případě, že chcete Threads přesto používat na českém území, je zřejmě nejsnazší nastavit si v telefonu VPN. Pomocí VPN můžete změnit polohu své IP adresy na zemi, kde je služba Threads oficiálně dostupná.

Jaká data Threads shromažďuje o svých uživatelích?

Threads, stejně jako ostatní aplikace společnosti Meta, shromažďuje a ukládá všechny údaje, které uživatelé zadají, včetně citlivých informací, jako např:

  • Informace o zdraví a kondici
  • Finanční informace
  • Poloha
  • Historie prohlížení
  • Historie vyhledávání
  • Adresa bydliště
  • E-mailová adresa
  • Telefonní číslo
  • Kamery
  • Fotografie
  • Informace o IP
  • Typ používaného zařízení

Kromě výše uvedených údajů ukládá Threads také údaje o tom, jak uživatelé interagují s příspěvky a koho sledují.

Závěr

Threads s přístupem ke spoustě dat může „narušit“ sociální sítě. Její úspěch závisí na tom, zda se k ní připojí populární uživatelé z Twitteru a získá zelenou v EU. Konkurence mezi Threads a Twitterem bude hnacím motorem inovací a přinese zajímavé změny. Přítomnost silného konkurenta Twitteru bude obě platformy nutit zkoušet nové věci a tvarovat budoucnost sociálních sítí.

Threads tak nabízí zajímavé příležitosti pro uživatele i značky. Vzhledem k tomu, že se tato platforma stále rozvíjí, musí se digitální markeťáci této platformě neustále přizpůsobovat a prozkoumávat její výhody.

Chcete být v obraze a vždy o krok před konkurencí? Obraťte se na nás a my vám pomůžeme provozovat trendy kampaně.