21. 4. 2023 | Adéla Vágnerová
Všichni chtějí videa! A dělají dobře – algoritmy sociálních sítí videím dávají stále více prostoru. Na videích se taky dá pěkně vyřádit a získat pozornost vaší cílové skupiny. Než je ale zařadíte do komunikace na sociálních sítích, je třeba si ujasnit pár věcí. Pojďme se proto podívat na rozdíly mezi Reels a TikTokem.
Teď si řeknete, že je to přeci jasné – Instagram Reels i TikTok jsou na krátká videa. To ale přestává platit. U TikToku platí maximální délka 3 minuty. Nedávno byla ale prodloužena na 10 minut. To vydrželo několik dní a možnost bez vyjádření TikToku zmizela. Uvidíme, jestli se desetiminutová videa vrátí. TikTok také uživatelům umožňuje sledovat dlouhá videa na šířku přes celou obrazovku. Reels se oproti tomu stále drží na hranici maximálně 90 sekund.
Nejlepší je zaujmout v několika prvních vteřinách videa. Pokud ale máte co říct, proč se omezovat časovým limitem několika sekund? Nebojte se natáčet i delší videa, jen si pohlídejte, že zásadní informace sdělíte hned v začátku. Díky tomu si získáte pozornost uživatele. Pak můžete informace rozvíjet, vyprávět příběh nebo ukázat výhody vašeho produktu z více úhlů.
Zásadním rozdílem mezi Reels a TikTokem jsou v trendy audiu. U TikToku se mění každý den a když usnete na vavřínech, vlak plný trendujících zvuků vám rychle ujede. Tady je proto důležité si uvědomit, kolik máte času.
Příprava, scénář, schválení klientem, natočení, postprodukce a vypublikování – pokud chcete jet na vlně trendů na TikToku, všechno tohle musí proběhnout v co nejkratším možném čase.
Pokud si video na trendující zvuk budete syslit někde v počítačovém úložišti a vyčkávat na “správný čas”, už ho tam můžete rovnou nechat. Je to jako přijít pozdě na oslavu – nikdo už vás tak nadšeně, jako na začátku, nepřivítá. Stejně to funguje i na TikToku. Pokud se vám navíc pozdní připojení k trendům bude stávat často, může to mít negativní dopad na image vaší značky. A to nechcete, ne?
Naplánované příspěvky počkají, trendy ne.
zdroj: instagram.com
Trendy na Reels jsou mnohem přátelštější ke všem social media manažerům. Zvládnou je odhadnout dopředu a patřičně se na ně připravit. Reels trendy totiž ve většině případů přicházejí z TikToku – jen s časovou prodlevou.
Proto se nebojte videa z TikToku recyklovat a repostovat je na Reels, pokud je zrovna ten správný čas. Jen dejte pozor, ať na Reels nenahráváte video s vodoznakem TikToku! Takové faux pas by vám vaši sledující (minimálně ti patřící do Gen Z) možná neodpustili.
Takhle si můžete představit časovou prodlevu mezi TikTokem a Reels :)
zdroj: instagram.com
Chcete vytvářet trendy videa? Pak vám v telefonu nesmí chybět aplikace CapCut. Kromě toho, že v ní zvládnete snadno sestříhat video, hodit se vám budou její šablony. Ty opakovaně trendují na TikToku (a pomalu, ale jistě i na Reels). Často vám tak bude pro úspěšné video stačit jen vymyslet jednoduchý koncept, který se na danou šablonu (a hlavně pro vaši značku) bude hodit.
Tady máte malou ukázku úspěšných šablon za poslední dobu:
Pedro Pascal se sendvičem: hodí se na situace, kdy v klidu něco pozorujete, i když by vás to nemělo nechávat chladnými.
@easiaccess When the food calls, you have to answer #workhumor #workmeme #officememe #officehumor #easiaccess #pedro #pedropascal #pedropascalmeme #pedropascalsandwich #fyp #foryoupage #fypシ ♬ New Home by Austin Farwell - GetByBus
Michael Scott z The Office s reproduktorem nad hlavou: taky máte někdy (možná nepatřičnou) chuť udělat přesně to, co dělá Michael ve videu? Tak to použijte na video!
@devla.official 🤡 #office #CapCut #theoffice #michaelscott #fun #officehumor #work #workhumor #viral #viralvideo #fyp #fypシ #capcut_edit ♬ original sound - Cookie
Zapojit videa do komunikace na sítích určitě stojí za to. Chápeme ale, že vymýšlení obsahové strategie a tvorba videí není pro každého.
V LCG New Media sociálními sítěmi žijeme, máme plné hlavy nápadů a scrollujeme TikTokem a Instagramem až do nekonečna. Svěřte proto videa do našich rukou!