8. 12. 2020 | Pavlína Pospíšilová
TikTok skrývá obrovský potenciál pro firmy cílící na mladé publikum, doposud ale nenabízel možnost reklamy, teď je ale vše jinak a už i na TikToku je možné inzerovat. Zajímá vás víc z oblasti marketingu na sociálních sítích? Vyzkoušejte naše online školení »
Na blogu z minulého roku najdete shrnutí o platformě jako takové a o tom, kdo se na platformě pohybuje. Snadno z něj odvodíte, jestli je tahle platforma to pravé pro vás a vaši firmu. Pokud jste si řekli, že se na TikToku pohybuje vaše cílovka, mám pro vás dobrou zprávu. V současné době jsou už některá reklamní řešení k dispozici i v České republice. A jaké reklamní formáty můžete na téhle nejrychleji rostoucí síti využít? Na to se teď podíváme.
Jde o reklamu v podobě až 5s videa přes celý display, které se objeví hned po spuštění aplikace uživatelem. Takže využívá moment, kdy jsou uživatelé aplikace nejvíc soustředění. Formát vám navíc zajistí 100% SOV v daný den, kdy máte formát rezervovaný. Menší nevýhodou brand takeoveru je, že nemá automaticky zapnutou hudbu daného videa.
Je velice podobný reklamní formát jako brand takover. Opět se videa zobrazují ihned po spuštění aplikace, videa jsou ale delší, každé může mít 5-60s. I přes minutovou rezervu TikTok doporučuje využívat 15s videa, která jsou pro TikTok platformu tradiční. Top view vám také na rozdíl od předchozího formátu zajistí i automaticky zapnutou hudbu u videa. Tenhle formát se navíc pyšní CTR 16-20 %!
Formát se zobrazuje ve feedu „pro tebe“. Máte u něj garantovanou pozici i počet zobrazení. Vaše reklamní video se bude v rezervovaný den zobrazovat vždy mezi 1.-5. videem ve feedu „pro tebe“.
Zobrazuje se taky ve feedu „pro tebe“, TikTok u něj ale garantuje jen počet zobrazení, ne pozici ve feedu. Jeho výhodou je, že ho můžete targetovat, to One day max neumí.
Do formátů zobrazovaných ve feedu můžete zdarma přidat i interaktivní prvky. Takže sledující můžou ve vašem reklamním videu třeba hlasovat. Na výběr máte celou řadu akcí, určitě se nebojte experimentovat.
V zahraničí je navíc dostupná Hashtag challenge, na kterou si budeme muset ještě chvíli počkat, ale za zmínku určitě stojí. Jejím hlavním smyslem je interakce a sdílení souvisejícího obsahu a rozvoj virálních kampaní. Umožňuje vytvořit challenge pod příslušným hashtagem. Challenge je většinou propojena se spoluprací s influencery na TikToku, kteří ve svém videu vyzývají své fanoušky k zapojení se do challenge. Jejich videa jsou zároveň oficiálně k zobrazení přímo pod challenge. Výzvu můžete promovat skrz ads formou banneru v sekci „objevuj“. Předplatit můžete také pozici mezi ostatními výzvami.
Víc informací o jednotlivých formátech najdete v Business Asset Studiu.
TikTok může být novým zdrojem návštěvnosti pro váš business. Budujte své publikum a oslovte potenciální zákazníky právě na TikToku, stejně jako my společně s některými z našich klientů.