Tipy na optimalizaci umístění v YouTube kampaních

22. 2. 2019 | Tomáš Boleslav

YouTube, stejně jako Facebook, se stal v dnešní době fenoménem. Reklama na YouTube má velký potenciál v budování povědomí o značce. Každý měsíc navštěvuje YouTube více než 1,9 miliardy přihlášených uživatelů a každý den lidé sledují více než miliardu hodin videí a vygenerují miliardy zhlédnutí.

Kromě brandového efektu mohou být YouTube kampaně velmi efektivní i z hlediska výkonu. Kupříkladu Gatorade při své kampani z každého jednoho vloženého dolaru vydělal 13,5 dolarů pomocí TrueView kampaní.

Pokud používáte kampaně v obsahové síti, jistě oceňujete především jejich brandovou sílu. Podobným způsobem vaší značce mohou pomoci i videokampaně na YouTube.

Cílení na umístění ve videokampaních se však značně liší od toho, jakým způsobem vybíráme umístění v obsahové síti.

Dále uvádíme věci, které musíte mít na paměti, abyste si vybrali správné umístění pro vaše videokampaně v Google Ads.

  1. Označení „Videokampaně“ má svůj důvod

    Přestože se často používá „YouTube kampaně“, není tento název přesný. Ve skutečnosti můžete své video reklamy zobrazovat na mnoha dalších umístěních.

    Kromě kanálů a videí YouTube můžete cílit na umístění na webech v reklamní síti, v aplikacích a různých kategoriích aplikací.

  2. Možnosti umístění nejsou tak přesné, jak by se mohlo zdát

    Se spuštěním nového Google Ads prostředí Google odstranil nástroj pro návrh umístění v obsahové síti (Display Planner). Tím inzerenti přišli o možnost podívat se, jaké weby nabízejí prostor pro zobrazení videoreklamy.

    Pokud například hledáte vhodná umístění pro „sportovní vybavení“, Google jich nabídne desítky.

    Zde je potřeba být opatrný. Seznam umístění, který se zobrazil, je přehled VŠECH dostupných umístění v reklamní síti Google. Nikoliv seznam webů, kde je možné zobrazovat videoreklamu. Takto můžeme mít seznam tisíců webových stránek, ale videoreklama se může zobrazovat jen na zlomku z nich.

    Nyní se podívejme na upozornění Googlu: „Po přidání umístění v Obsahové síti se reklama může i nadále zobrazovat na všech vhodných místech na YouTube. A po přidání umístění na YouTube se reklama může nadále zobrazovat na všech vhodných místech v Obsahové síti.

    ežité upozornění: Když máte u možnosti „Sítě“ vybráno „Partneři pro video v Obsahové síti“ a přidáte jen umístění v Obsahové síti, mohou se vaše reklamy stále zobrazovat i na YouTube.“

    Pokud tedy cílíme videoreklamu pouze na konkrétní umístění, může se snadno stát, že se video vůbec nezačne zobrazovat.

  3. Vyloučení nevhodného obsahu a umístění

    Hned při vytváření kampaně je možné nastavit vyloučení obsahu třemi způsoby:

    a) Typ inventáře

    b) Vyloučený obsah

    c) Vyloučené typy a štítky

Jak je vidět, inzerenti mají mnoho možností, jak zabránit zobrazování videoreklam v určitých typech obsahu, jako jsou hry, potenciálně urážlivé kategorie a další.

Kromě výše uvedených doporučení je velmi důležité pravidelně kontrolovat, kde se reklamy zobrazily, a nevhodná umístění ručně vylučovat. Jinak se může stát, že kampaně budou mít velký počet zobrazení, ale mnohé z nich budou nerelevantní.


Zdroje:
youtube.com; neilpatel.com; adwords.googleblog.com; wordstream.com; support.google.com