TOP 5 ČESKÝCH marketingových knih podle LCG

31. 7. 2020 | Zuzana Vrbová

V minulém blogu jsme pro vás s kolegy z LCG New Media vybrali TOP pět knih, které ovlivnily naši práci a stále se k nim rádi vracíme.

I dnes zůstaneme u stejného tématu, ale tentokrát budeme lovit výhradně v českých vodách. Připravili jsme si pro vás seznam knih od českých autorů, které ať už více či méně měly na svědomí to, že jsme si zamilovali marketing.

Jak jistě všichni víme, načítat si o marketingových trendech v knihách nemá moc smysl. Tyhle knihy ale nesly myšlenky tak nadčasové, že po nich můžete sáhnout kdykoliv.

  1. Jak na sítě – Eliška Vyhnánková a Michelle Losekoot

    Mysleli jste si, že vás už nic nepřekvapí a není nutno si kupovat knihu, která vysvětluje principy online marketingu od základu? Tahle kniha vás přesvědčí o opaku. Autorky rozebírají základy online marketingu tak, aby je pochopil každý, kdo s marketingem zcela začíná. Zároveň nabízí i ostříleným profíkům spoustu zajímavých drobků k vyzobání.

  2. Web ostrý jako břitva – Jan Řezáč

    Web ostrý jako břitva je super pro všechny, kteří chtějí webům rozumět a umět i pomoci svým klientům. Autor se navíc podělil o pár tipů na organizaci času a komunikace se svým klientem, které velmi snadno dokážete převést i na svou práci. Navíc se velmi dobře čte a dokáže být i zábavná. Doporučujeme!

  3. Copywriting (pište texty, které prodávají) – Anna Sálová a kolektiv autorů

    Kniha o copywritingu, kterou mají na svědomí autoři z H1.cz, je úplný základ pro ty, kteří se chtějí copywritingu věnovat na úrovni. Jednoduchou ale věcnou formou provede čtenáře úplnými základy a na příkladech úspěšných značek ukazuje, jak má vypadat dobrý text.

    Naučí vás, co vše musíte vědět o své cílové skupině, jak napsat dobré texty pro kampaně nebo třeba úspěšné PR články.

  4. Jak psát reklamní text – Zdeněk Křížek a Ivan Crha

    Tahle kniha je už sice trochu starší, ale nesmí tu chybět. Zdeněk Křížek umí tajemství reklamy a marketingu skvěle předat jak na svých přednáškách pro studenty, tak i v této knize. Mimo klasického copywritingu pro online se zabývá i tvorbou názvů značek, produktů či sloganů. I tady najdete spoustu příkladů z praxe a zajímavostí, které rozhodně stojí za to vědět.

  5. Na volné noze – Robert Vlach

    Na volné noze je prakticky bible pro ty, kteří se chtějí podnikat anebo už nějakou dobu podnikají. Předkládá spousty příkladů a zkušeností ostřílených profesionálů, ukazuje jak na kariérní strategie, či pokročilé nástroje pro ty, kteří už nějakou dobu podnikají.

A co vy? Máte v zásobě nějaké super české knihy pro markeťáky? Pište nám do komentářů!