14. 2. 2021 | Zuzana Chlaňová
Už jste přečetli vše, co jsme vám doporučili v našem článku o nej marketingových knihách, a přemýšlíte, o jaké knihy obohatíte svou knihovnu v novém roce? Super! Máme pro vás seznam těch nejlepších knižních novinek, které vyšly v loňském roce a které zkrátka musíte přečíst.
Kniha, která spatřila světlo světa loňský červen a věnuje se tvorbě brandu, rozhodně stojí za přečtení. Autorka se sice zaměřuje na start-upy a nové podniky, ale principy, které popisuje, se rozhodně dají aplikovat i do marketingu větších firem.
Pro čtenáře vše představuje na příkladech již existujících a skvěle fungujících brandů, kterým jako zakladatelka marketingové agentury pomohla na svět.
Na rozdíl od předešlé knihy, která se zaměřuje na jednu specifickou část, vás kniha UnCloned provede celým procesem od tvorby brandu, přípravu strategie až po tvorbu kreativních kampaní.
Přestože se kniha zaměřuje především na úplné začátečníky v marketingu a majitele businessů, kteří chtějí posunout marketing na další level, rozhodně stojí za to, aby si ji prošel i zkušený markeťák.
Yelp, Etsy, Airbnb nebo Sephora… To vše jsou značky, které aktivně pracují se svými zákazníky – se svou komunitou. Právě na jejich příkladech autoři ukazují, jak správně pracovat na spojení brandu a zákazníků – tedy jak ze svých zákazníků vytvořit komunitu, která bude aktivně fungovat jak v online světě, tak v tom offline.
Myšlenka, se kterou pracují – tedy že lidi dnes chtějí být více než „jen“ platícím zákazníkem, ale chtějí být „součástí“ brandu/komunity/dění – nemusí být nutně přínosná jen pro velké zaběhnuté brandy. Autoři ukazují, jak by s ní měly pracovat i začínající podniky a značky.
S podobnými myšlenkami přichází i kniha od Miri Rodriguez. Na příkladu značek jako jsou Expedia, Coca Cola, McDonalds nebo Adobe ukazuje, jak by brand při své komunikaci směrem k zákazníkům měl využívat emocí jako základního prvku lidské motivace. Namísto ukazování, jak jejich produkt či služba poslouží jejich zákazníkům, by značky měly pracovat s technikou, kdy potenciálním zákazníkům vysvětlí, jak se změní jejich život, pokud si tento produkt/službu koupí.
Influencer marketing je v současné době už nezbytnou částí marketingu. Tato kniha slouží jako jednoduchý a srozumitelný návod pro majitele businessů, kteří uvažují o využití influencerů pro propagaci svého brandu a produktů.
Autor vás provede celým procesem krok za krokem od toho, jak vyhledat a vybrat vhodné influencery, až po správné vyhodnocení kampaní.
Líbí se vám náš výběr? Napište nám do komentářů »