Trendy v sociálních sítích z Engage Prague 2015

1. 6. 2015 | Mgr. Vojtěch Lambert

Pokud jste nestihli nebo nemohli navštívit Engage Prague 2015, pořádaný Socialbakers, nemusíte být smutní. Jelikož používáme software od „pekařů z Prahy“, nemohli jsme na Engage chybět. Připravili jsme pro vás proto shrnutí toho nejdůležitějšího, co zaznělo v během 3 dnů. Rozdělili jsme informace do následujících okruhů:

Obsah

  • Fotografie na Facebooku tvoří 71 % obsahu postů a zároveň dosahují 82 % veškeré interakce
  • Videa tvoří 5 % ze všech postů a drží třetí pozici hned za odkazy (14 %)
  • Placený dosah příspěvků už tvoří 70 % obsahu na Facebooku

YouTube

  • Pokud inzerujete na YouTube snažte se umístit CTA (call-to-action) do 5 sekund, poté vaše sdělení uvidí maximálně 10 % uživatelů
  • Počet zhlédnutí YouTube na mobilu se zvýšil o 90 % meziročně
  • Generace milénia se soustředí 2x více na videa na mobilních telefonech v porovnání s televizí
  • 5 z 5 celebrit, které jsou nejoblíbenější mezi US teenagery jsou YouTube hvězdy

YouTube vs. Facebook

  • Největší značky postupně přestávají postovat video odkazy na YouTube, přidávají je přímo na Facebook
  • Nativní videa na Facebooku dosahují daleko vyšší interakce než YouTube videa postována na Facebook
  • Facebook videa jsou více sdílená než YouTube odkazy
  • I přes výše uvedené informace, společnosti jako LEGO, Nike nebo Samsung exponenciálně rostou na YouTube (počty zhlédnutí a odběratelé)

Sociální sítě - prodej a ostatní

  • Aerolinky KLM umožnily platit svým klientům přímo na sociálních sítích a na investici 3.500 EUR vydělávají týdně 100.000 EUR
  • Aerolinky KLM generují 25 mil EUR působením na sociálních sítích
  • Cestovka TUI využívá své zaměstnance v destinacích při tvorbě obsahu pro sociální sítě

Metriky

  • Většina nadnárodních firem nevyužívá prodeje nebo konverze jako metriky pro měření úspěšnosti činnosti na sociálních sítích
  • Lamborghini měří loajalitu a zapojení
  • TUI měří zapojení, dosah a interakci