7. 6. 2017 | Hana Cintlová
Píšete už nějaký ten pátek, ale hodilo by se vám pár vychytávek pro ještě lepší texty? Protože zlepšováků není nikdy dost, máme pro vás 3 nápady, jak své copy vylepšit ještě předtím, než se do něj vůbec pustíte.
Taky si venku zacpáváte uši sluchátky? A víte, že se tím obíráte o spoustu materiálu pro vaše texty?! Vždyť taková jízda MHD, cesta vlakem, fronta v obchodě nebo nekonečná doba v čekárně jsou ty nejlepší příležitosti, jak lépe poznáte danou cílovku. Ne na všechno stačí pročítání internetových diskusních fór a zájmových skupin na Facebooku. Máte tam sice všechno černé na bílém, ale z reálných dialogů v běžných situacích se dá ulovit materiál nepřikrášlený a necenzurovaný samotnými aktéry. Dohadování mladé dvojice nad výběrem pohovky nebo argumenty party kamarádů, proč stojí nová verze PC hry za pendrek… to vám pomůže si své persony lépe vykreslit. Neokoukané hlášky, nová cool slova i šokující výrazy se vznáší kolem vás – stačí je chytit. Jak? Noste s sebou malý zápisník, který se v pohodě vejde i do té nejmenší kapsy, tužku a nastražené uši. Milovníkům technologií stejným způsobem poslouží poznámky v mobilu. Zapisujte si slova, co vás zaujmou, která neznáte, nebo jaká zavání trendem. Tuto strategii sbírání inspirací nám radil profesor na hodinách tvůrčího psaní, který si takhle střádal perly pro své knihy. I když píšete místo románů blogy, články a posty, sbírání hlášek vám je pomůže okořenit.
Už víme, kde sbírat hlášky a poznávat cílové skupiny. Je tedy čas zpracovat nový materiál a pustit se do psaní. Vážně se vám nejlíp tvoří za stolem? A zkoušeli jste někdy psát třeba na zemi? Freelanceři mají otevřené pole působnosti v celém bytě, parku coworkingovém centru, ti šťastnější dokonce na pláži. Copíkům v agenturách poslouží ke stejnému účelu free zóny, kde se dá sedět na zemi, ležet na koberci nebo se třeba houpat. Ať už patříte do kterékoli kategorie, rozhoupejte se k hledání toho NEJ místa a té nejlepší pozice pro psaní. Zákon copydžungle mluví jasně: spokojený psavec píše lepší texty.
U nás v LCG New Media si na psaní bereme „pytel office“
Co klient, to originál. Zatímco některý si vystačí s jednou cílovkou, další míří hned na tři. V jednom textu máte na zákazníky působit jako kámoš, ve druhém by tykání rozhodně neprošlo. Liší se frekvence příspěvků, cíle kampaní… Jak si všechny podklady zpřehlednit, abyste při psaní na nic nezapomněli? Hoďte si to nejdůležitější na jeden papír. Už žádné listování a překlikávání! Pro lepší přehlednost si přizvěte na pomoc mentální mapy. Pokud si rádi kreslíte, vyzkoušejte sketchnoting. Tohle trendy čmárání zpřehlední info z porady raz dva, a na rozdíl od klasických školních výpisků vás bude bavit! Nejste zrovna rozený Picasso? Nevadí! Sketchnotovat může každý bez ohledu na talent! Používejte šipky, jednoduché obrázky, různě velká písmena… zkrátka cokoli, v čem se vyznáte na jedno mrknutí.
Jeden pohled do taháku a všechno je jasné!
Copywriting si žádá kreativního ducha, kterému se občas nechce z ulity.
Tyhle 3 vychytávky nastartují vaše tvůrčí já ještě před samotným psaním.