17. 3. 2017 | Daniela Suchanová
Sociální sítě jsou sofistikovaným nástrojem pro zviditelnění. Každá z nich ale vyžaduje odlišný přístup k tvorbě obsahu na míru cílové skupině. Dnes se podíváme na zoubek Instagramu a naučíme vás, jak ve třech krocích vystoupit ze stínu ostatních profilů.
Prezentace skrze sdílené okamžiky na Instagramu je dnes už nedílnou součástí komunikace s fanoušky a zákazníky. Oslovit a hlavně zaujmout milióny uživatelů ale není taková hračka, jak by se na první pohled mohlo zdát. Pokud navíc na profil přispíváte jen občasně a k tomu ještě cokoli vás napadne, není divu, že se fanoušci nehrnou. Na tom se ale dá zapracovat. Jakmile najdete vlastní styl, který vás bude provázet po celou dobu, výsledek snažení na sebe nenechá dlouho čekat. Pojďme se tedy podívat, v čem tkví síla úspěchu.
1. Buďte jiní a hlavně vidět
Klíčovým aspektem úspěchu na Instagramu je konzistence. Unikátní a jednotná image posiluje identitu značky, odlišuje příspěvky a dělá je na první pohled rozeznatelné. Proto, zapracujte na celkovém designu svého profilu. Najděte si styl, který vás bude přesně vystihovat, a bude okamžitě rozpoznatelný v rámci uživatelských kanálů. Na každého, kdo zabrousí k vám na Instagram, by měl profil působit jako galerie těch nejlepších obrazů, které reprezentují myšlenku a hodnotu vaší značky. Jedním takovým povedeným příkladem je třeba profil @purenewzealand
Na co si dejte rozhodně pozor, je přehnaná snaha o dokonale upravenou fotografii. Nepřehánějte to s různými filtry, najděte si jeden, který vás bude provázet po celou dobu a bude pro vás charakteristický. Není nic horšího než když fotografie působí takovým dojmem, který ani nemůže být skutečný.
2. Neignorujte obsah fanoušků a sledovatelů
Interakce a zapojení uživatelů do tvorby obsahu patří k největším výhodám sociálních médií. Nebuďte laxní ke svým fanouškům. Bavte je a nechte je být součástí vaší komunity. Zapojte je do fotosoutěže a podporujte ve sdílení vlastních okamžiků s vašimi produkty pod specifickým hashtagem. Takovéto posty vám udělají dobrou službu hlavně v dosahu.
3. Budujte vztahy s influencery
Dalším spolehlivým způsobem, jak pozvednout obsah, zaujmout a získat nové sledovatele, je budovat vztahy s influencery. Buďte však opatrní a navazujte s nimi kontakt jen v případech, kdy to má opravdu smysl. Ne vždy se velký influencer rovná úspěchu. Jejich zájmy by měli korespondovat s vaším produktem, měli by mít respekt mezi sledovateli, být oblíbení s vybudovanou základnou fanoušků. Vztah k produktu je také důležitý. Není nic horšího, než když se upíšete prvnímu možnému influencerovi, který na nabídku kývne a výsledné promo působí silně jako reklama.
Pokud bychom měli vypíchnout jednu věc, na které u Instagramu opravdu záleží, pamatujte si, že nejlepší instagramové účty jsou konzistentní. Jsou konzistentní v četnosti příspěvků, stejně tak jako ve stylu a barvě. A co víc, jsou konzistentní v postování těch nejlepších fotografií. Může to znít jako nuda, ale pokud váš Instagram sjednotíte a vtisknete mu vlastní duši, oslovíte více uživatelů s podobnými zájmy, kteří váš obsah opravdu ocení.