20. 4. 2022 | Jiří Ďoubek
UTM parametry nesou na webové stránky informaci o zdroji návštěvnosti. Díky nim jsme schopni v analytice poznat návštěvníky webu, kteří přišli z Facebooku, Googlu, Seznamu, LinkedInu a mnoha dalších zdrojů.
UTM parametry jsou standardizované a k dispozici jich máme v současnosti pět:
Přechod na Google Analytics 4 s sebou ale přináší i novinku v podobě 3 zcela nových UTM parametrů:
utm_source_platform má za úkol značit, díky které platformě návštěvník na web přišel.
Například: Google Ads, Manual, Shopping Free Listings
utm_creative_format pomůže s rozlišením, který konkrétní typ kreativy byl použit.
Například: 1200x628, skyscraper, bumper
utm_marketing_tactic bude označovat, jaká marketingová taktika návštěvníka na web přivedla.
Například: remarketing
Pokud tedy preferujete práci s kvalitními daty, doporučujeme
A co že vlastně UTM znamená?
Zkratka “Urchin Tracking Module” by napadla nejspíš málokoho. Jedná se o historické pojmenování z roku 2005, kdy s ním přišel průkopník webové analytiky, společnost Urchin Software Corporation.
A důležitá věc na závěr: Nezapomeňte, že jednotlivé utm parametry je nutné vždy oddělovat znakem ampersand (&) a že v URL adrese nikdy nesmí být více než jeden otazník (?).
Pro většinu marketérů se sice jedná o samozřejmost, ale s chybou v zápisu jsem se setkal už tolikrát, že drobné připomenutí rozhodně neuškodí.
Zápis tří nejčastěji využívaných parametrů tak může vypadat například takto:
https://www.lcgnewmedia.cz/blog/?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=GDN_Blog