3 tipy pro eshopy, jak podpořit váš brand

19. 4. 2020 | Zuzana Vrbová

Získat zákazníka v dnešní době není jen tak. A získat pravidelného a věrného zákazníka je teprve kumšt. Jeden stejný produkt můžete najít v několika různých eshopech. A cena už dávno není pro dnešní zákazníky rozhodujícím faktorem. Tou magickou formulkou, která zákazníky láká a baví, je brand. Ty nejúspěšnější eshopy si pod svým brandem budují „tribe“ – tedy kmen zákazníků, kteří jsou nejenom pravidelnými nákupčími, ale na svůj oblíbený brand eshopu nedají dopustit i ve všech ostatních aspektech.

K propagaci daného brandu slouží spousta různých nástrojů, se kterými eshopy dennodenně pracují a neustále je vylepšují. Často se ale stává, že na některé zapomínají a nevyužívají plně jejich potenciálu. Které to jsou?

EMAILY

Potvrzení objednávky, emaily s platebními údaji, informace o odeslání objednávek …

To vše jsou často zcela nevyužité komunikační kanály s velkým potenciálem. Proč odbýt automatický email s potvrzením objednávky jednou suchou větou? Zákazníka jste již chytili, tak proč si ho k sobě nepřitáhnout ještě víc? Nenechte ho zapomenout na váš brand! Komunikujte v tónu, který pro eshop máte nastavený a nezapomínejte, kdo je váš zákazník.

Prodáváte věci pro volný čas? Pobavte a zaujměte. Nabízíte potřeby pro chovatele domácích mazlíčků? Štěkněte, že objednávka přijata. Je vaším prodejním artiklem luxus? Nabídněte ho i v tak nečekaném kanálu, jako je email s přijetím objednávky.

POZOR! Nenechte se příliš unést kreativní stránkou a neobírejte své zákazníky o čas. Informační emaily můžou být současně zajímavé i stručné. Uvidíte, že to zákazníci ocení.

NÁKUPNÍ PROCES

Vložit do košíku, zaplatit, pokračovat v nákupu…?

Hesla, která samozřejmě používá každý eshop. I zde však platí jednoduché pravidlo – zaujmout, pobavit. Chcete, aby se z jednorázového zákazníka stal pravidelný a věrný člen kmene? Přizpůsobte mu celý nákupní proces tak, aby se k němu vždy s nadšením vracel. Mluvte tónem, který jste si pro váš brand vybrali a používejte grafiku, která je vašemu brandu blízká.

Potřebujete od zákazníka během nákupu získat povolení k zasílání newsletteru či emailů s výzvou k hodnocení eshopu? I zde můžete být kreativní a vložit do celé zkušenosti rozhodující drobnost, proč se i příště zákazník rozhodne nakoupit u vás.

POZOR! Nákupní proces musí být intuitivní a zákazník se v něm nesmí ztrácet. Kreativita je dobrá, ale pokud vám zastíní celý proces, zákazníka to může odradit. Nezapomínejte na customer experience a projděte si celý proces od A až do Z. Pokud najdete kroky, které jsou zbytečné a zdržují nákup, odstraňte je.

PACKAGING

Online je samozřejmě to, oč tu běží. Možná i právě proto se často zapomíná, že to, proč zákazníci navštěvují eshop, je mimo brandu i výsledný produkt. A to, jak produkt k zákazníkovi dorazí, může být nejenom důležitým komunikačním kanálem, ale může mít i dopad na další propagaci. Každý z nás jistě slyšel o populárním unboxingu, při kterém můžete využít spolupráce s influencery. A pokud nevíte, jak si v těchto vodách vybírat, podívejte se na náš článek.

Ani zde nezapomínejte, jak chcete, aby váš brand působil na zákazníka a jak ho co nejzajímavěji zaujmout a pobavit. Nebojte se oslovit konkrétního zákazníka, přidat něco navíc, a především propagujte svůj brand – používejte barvy, grafiku a komunikujte tónem, který je pro vás typický.

Jaké netradiční komunikační kanály používáte vy? Napište nám na náš facebook!