1. 10. 2015 | Mgr. Vojtěch Lambert
Twitter patří mezi TOP5 největších sociálních sítí v ČR s aktuálním počtem aktivních uživatelů (účtů) někde mezi 300 a 400 tisíci (celkem 300 miliónů po celém světě). I když ho nedávno předskočil Instagram, je to stále velmi zajímavá platforma, a to zejména z důvodu typu uživatelů a rychlosti šíření informací.
Z kraje měsíce září otevřel Twitter navíc reklamu pro všechny účty i v České republice. Díky tomu nyní můžete inzerovat i po menších částkách skrze bidding systém a není potřeba nákupu reklamy přímo od Twitteru. Stačí jednoduše otevřít Twitter Ads a začít inzerovat. My jsme pro Vás připravili rychlý přehled toho nejdůležitějšího.
Na Twitteru můžete promovat 3 typy reklam – tweety, videa a twitter karty. Sponzorované tweety vypadají stejně jako klasické tweety (neboli posty na této sociální síti), akorát mají svou funkci (viz níže v textu). Tweety mohou nést nejen texty, ale i fotografii či odkaz. Videa dokáží doručit požadovanou informaci ve více interaktivním pojetí. Twitter karty pak nabízí kombinaci více možností – například zaujetí fanouška skrze tweet s videem z YouTube, sběr emailů skrze odkaz na speciální dopadovou stránku, atd. Twitter karty navíc nabízejí možnost přidání call-to-action tlačítka (výběrem z 24 možností nebo napsáním si vlastní výzvy).
Všechny reklamy mají velmi přehledné analytiky. Výsledky lze vyhodnocovat na základě všech oblastí, které lze nastavit při segmentaci cílového publika. Nechybí ani možnost exportu.
Twitter nabízí celkem 6 funkcí reklam. Základní variantou je náběr followerů a rozšiřování fanouškovské základny. Druhou variantou je vedení kliků na webové stránky. Díky speciálním pixelům lze sledovat i konverze na webu, což ocení zejména eshopy (nákupy) nebo služby, které se potřebují změřit např. na konverzní poměr přihlášení k odběru newsletterů. Třetí varianta je zobrazení tweetu na základě co největšího zásahu publika. Twitter nabízí i podporu pro instalaci aplikací. Předposlední variantou je zapojení videa a poslední variantou jsou Twitter Leads. Ty lze využívat při sběru emailů zainteresovaných uživatelů. Funkcí je tedy požehnaně a každá firma tak může otestovat, co jí funguje na danou službu či produkt nejlépe.
Právě cílení je na Twitteru jedno z nejzajímavějších. Mimo klasické cílení na demografické údaje či zájmy uživatelů, můžete cílit přímo na followery určitých účtů. Udělejte si tedy přehled influencerů ve vaší cílové skupině a na jeho followery zacilte reklamy. Je to velmi účinné!
Cena je to, co všechny bude zajímat asi nejvíce. Podle všeho Twitter nebude nejlevnější reklamou na trhu (v porovnání třeba s Facebookem). Při námi nastavených kampaní jsme se pohybovali následovně:
Z tohoto důvodu je Twitter zajímavý zejména pro služby či produkty ve vyšší cenové hladině. V ČR je však demografie uživatelů Twitteru velmi zajímavá – větší města, střední a vyšší příjmové skupiny. Proto si svoje uživatele rozhodně najde. Důležité však bude pro inzerenty velmi precizní cílení reklam, pravidelné vyhodnocování a optimalizace, neboť tak mohou ušetřit velké částky.