30. 7. 2019 | Michal Brůžek
Pokud děláte Facebook reklamy poprvé, nebo jste již zkušený PPC specialista, rozhodně se bude hodit podívat na zoubek základním metrikám, které u facebookové reklamy a daných kampaní sledujeme. Facebook reklamu můžeme rozdělit do různých reklamních kampaní. V tomto článku se podíváme na 3 nejzákladnější kampaně.
Kampaně cílené na konverze - přiveď Facebooku co nejvíce objednávek / poptávek
Ať už máte e-shop, nebo webovou stránku nabízející různé služby - tak potřebujete prodávat, nebo získávat nové zákazníky. A k tomu je kromě návštěvnosti nejlepší kampaň cílená na konverze. Konverze máte u nákupů jasně definovány včetně mikro konverzí. Přidat do košíku, dokončený nákup...ale poté máte možnost nadefinovat i vlastní konverze a na ty poté cílit. Registrace zákazníka, vyplněný formulář na poptávku a další.
U kampaní na konverze sledujeme výsledky.
Kampaň cílená na návštěvnost - Facebook, chci co nejvíce návštěv na můj web
Nejrozšířenější kampaň, kterou používá nejvíce inzerentů. Zde jsou metriky jasné:
Kampaň cílená na interakci s danými příspěvky
Znáte to všichni, kdo vlastníte a staráte se o jakoukoliv FB stránku. Máte několik tisíc fanoušků, ale jen malé procento z nich příspěvky vidí a říká se, že bude hůř. Příspěvky postupem času vidí méně a méně lidí a pokud minulý rok vidělo příspěvek 2.000 fanoušků, nyní to bude jen 1.000. Jsou samozřejmě posty, kde tato tvrzení neplatí, ale o tom jindy.
Zajímají nás tyto metriky:
Pro lepší přehlednost přikládám názorný obrázek. Zeleně důležité metriky a červeně metriky, které nejsou důležité.
U této kampaně si také můžeme vyfiltrovat metriku, která je pouze pro příspěvky:
Osobně neberu za důležité ceny kliknutí na odkaz, i když na první pohled mohou být velmi vysoké. Jedná se o interakci, nikoliv přivedení návštěv. Pokud tedy nemáme příspěvek, kde chceme kliknutí, potom cílení na interakci nedává smysl.