16. 8. 2021 | Tereza Brůžková
Aktivní účet na sociálních sítích je dnes pro většinu značek nepostradatelnou součástí komunikace se zákazníky. S tím ale přichází stále větší nároky na kvalitu obsahu a příprava příspěvků na sítě tak může zabrat mnohem více času. Sepsali jsme proto pro vás několik tipů, které vám pomůžou ušetřit čas při jeho plánování a tvorbě.
Štěstí přeje připraveným a při práci s obsahem na sociální sítě to platí dvojnásob. Základem úspěchu je pustit se do přípravy edičního plánu s dostatečným předstihem. Každý měsíc si udělejte čas na tvorbu příspěvků na následující měsíc. Sepište si seznam s těmito základními úkoly:
Multitasking se tváří jako dokonalý způsob, se kterým zvládnete hned několik věcí najednou. Možná z vlastní zkušenosti ale víte, že je tomu spíš naopak. Ani v případě vytváření content planu si pomocí multitaskingu neušetříte čas navíc, naopak budete s největší pravděpodobností ještě více neproduktivní. Zaměřte se proto vždy pouze na jednu činnost, na kterou se plně soustřeďte a uvidíte, jak vám práce půjde od ruky.
Téma postů už byste měli, teď přichází čas na grafiku. Napište si seznam všech vizuálů, které budete v příštím měsíci potřebovat - statické fotografie, videa, reels, gify a další. Pokud si grafiku vytváříte sami, určitě oceníte šikovný nástroj jako je například Canva, jejíž základní verze je bezplatná a může ji tak použít každý.
Vymýšlením popisků fotografií a videí nemusíte strávit dlouhé hodiny. Důležité je, abyste v pár větách zákazníkům sdělili to, co potřebujete. Jak by měl dobře napsaný popisek vypadat?
Co pomáhá ušetřit čas při přípravě a tvorbě příspěvků na sociální sítě vám? Dejte nám vědět na našem Facebooku!