7. 10. 2023 | Martin Štícha
Vítejte v blogu o regulárních výrazech, které jsou běžně používány v nástroji Looker Data Studio. Regulární výrazy, často nazývané jako „regex”, jsou nástroje pro vytváření vlastních definic a sestav. V rámci Looker Data Studia jsou regexy důležitou součástí transformace a filtrace dat, což umožňuje uživatelům provádět sofistikované analýzy a získávat relevantní informace z různých zdrojů dat. V tomto blogu si ukážeme základní metaznaky a příklady, jak je použít v Looker Data Studiu.
Stříška se shoduje s počátkem řetězce. Jinými slovy to znamená, že něco začíná s určitým vzorem.
Představte si, že máte v Google Analytics 4 placené zdroje:
A chcete zařadit všechna média, která začínají řetězcem „cpc", do skupiny s názvem „Placené" a cokoli jiného třeba do skupiny „Other".
Tento znak říká, že se shoduje s předchozím znakem 0 nebo vícekrát.
Jedna z nejsilnějších kombinací hvězdičky je kombinace s tečkou (.*). Shoduje se vlastně se vším, co poté následuje.
V Google Ads máme spuštěné kampaně a potřebujeme je roztřídit, aby bylo možné porovnávat jejich výkonnost.
Tento regex v podstatě znamená, že roztřídí kampaně podle zadané zkratky, která se nachází na začátku řetězce. Přidáním .* před zkratku by znamenalo, že se shoda bude hledat i uvnitř řetězce.
V překladu řečeno NEBO.
Potřebujeme vyfiltrovat návštěvnost pro Facebook a Instagram, ale ve zdroji a médiu se nachází více alternativ zápisu. Lze použít variantu s hvězdičkou a stříškou, ale postup by byl příliš zdlouhavý, proto je zde lepší využít znak |.
Regulární výrazy jsou užitečným nástrojem v Looker Data Studiu pro práci s textovými daty. V této 1. části blogu jsme si prohlédli základní syntaxi a několik příkladů jejich použití. Doufáme, že vám blog pomohl lépe porozumět regexům a inspiruje vás k jejich využití v analýzách a vizualizacích dat v Looker Data Studiu.