24. 9. 2021 | Tomáš Koňařík
Reklamní formát Lead Ads existuje na Facebooku už 6 let. Dodnes ho však řada firem nezná nebo nevyužívá. V tomto článku se podíváme, kdy je vhodné Lead Ads využít a jaká jsou specifika pro jejich nastavení.
Nastavení a spuštění provedete jednoduše z reklamního účtu. Hlavním specifikem je podrobné a poněkud krkolomné nastavení, které vás může na první pohled odradit. Není to ale nic těžkého. Ukázku správného nastavení si ukážeme na příkladu níže.
Uvažujme příklad e-shopu s bytovým textilem, který hledá nové velkoobchodní partnery. Lead Ads lze rozdělit na 2 části - na reklamu (to je to, co se člověku na Facebooku zobrazí) a formulář (potenciální zákazník se tam dostane až po prokliku reklamy a vyplňuje zde své kontaktní údaje).
Z údajů, které budou potenciální žadatelé vyplňovat, je povinné jméno a email, doporučujeme dát jako povinné i tel. číslo, hlavně pokud budete leady kontaktovat telefonicky.
Dále je třeba dát si pozor, aby v reklamě byl odkaz na informace o ochraně osobních údajů na vašem webu. Facebook je na toto velmi háklivý a pokud tam odkaz nedáte (nebo dáte nějaký špatný), reklama se vám nespustí, případně se spustí a Facebook ji zamítne.
Tyto 2 otázky dostáváme nejčastěji. Cena za lead záleží na 2 hlavních faktorech:
Pro většinu oblastí se ale cena za lead pohybuje v rozmezí 100-500 Kč, pokud je správně nastavená reklama. Pokud se vaše cílová skupina na Facebooku nepohybuje, může být cena za lead i nad 1000 Kč.
Stanovit rozpočet také není úplně jednoduché. Bude to záležet na počtu konverzí, které očekáváte (nikoliv leadů). Míra konverze z leadu se v průměru pohybuje kolem 10 %, ale může to být i více/méně. Takže pokud získáte např. 50 leadů, může z toho být v průměru kolem 5 vhodných uchazečů na danou pozici.