5. 7. 2019 | Petra Vrbová
V červnu jsem dostala možnost prezentovat naše zkušenosti v LCG New Media s influencer marketingem během Klubového večera WebTop100 a ukázat druhy spolupráce s influencery. Právě pro tuto prezentaci jsem připravila koncept klíčových pilířů pro co nejvíce efektivní propagaci prostřednictvím influencera.
Jakým způsobem vlastně s influencery pracujeme my v LCG New Media? V rámci spolupráce zapojujeme influencery do kampaní, kde jsou hlavními cíli vysoké dosahy a zobrazení postů propojených s propagovanou značkou, nábor fanoušků na Instagram dané značky, eventy v prostorách našich klientů, soutěže o produkty klientů aj.
Dosavadní zkušenosti s prací s influencery mě přiměly k tomu se zamyslet nad tím, co jsou hlavní pilíře efektivní spolupráce s influencery. Co by měl splňovat influencer a co markeťák, který spolupráci domlouvá?
Co vlastně současné markeťáky na influencer marketingu naopak nejvíc pálí? Podle webu emarketer.com je to právě měření ROI neboli návratnost investice vložené do propagace (57 %), dále falešní sledující influencerů (21 %). 13 % dotazovaných vyjádřilo, že se setkávají s problémy autenticity propagace.
Jak efektivitu měříme u nás? Sepsali jsme pro vás tomto článku několik tipů založených na našich zkušenostech o tom, jak monitorovat a vyhodnotit efektivitu kampaně.