11. 4. 2017 | Tomáš Boleslav
Jednou z nejdůležitějších novinek v Adwords za poslední měsíc je změna vnímání slov s přesnou shodou. Blízké varianty budou nově zahrnovat kromě překlepů, množného čísla, příslovců apod. také pořadí slov a výrazy s funkčními slovy.
Obecně lze říci, že mezi funkční slova jsou zahrnuta slova, která sama o sobě nemají žádný význam. Jedná se o spojky, zájména, předložky, kvantifikátory (někteří, všechny apod.) modální a pomocná slovesa a spojovací slova, fráze, či věty.
Například přesná shoda pro klíčová slova [restaurace Praha] může odpovídat dotazu „restaurace v Praze“. Tabulka níže uvádí další příklady:
Obr 1 - Zdroj: https://adwords.googleblog.com/2017/03/close-variants-now-connects-more-people.html
Ve většině případů pořadí slov celkový význam fráze nemění. Pokud například vyhledáváme klíčovou frázi [restaurace Praha levné] nebo [levné restaurace Praha], význam zůstane stejný.
Od teď se tedy změna pořadí slov nebude promítat do seznamu klíčových slov.
Obr 2 - Zdroj: https://adwords.googleblog.com/2017/03/close-variants-now-connects-more-people.html
Změna přesné shody může být komplikací hlavně pro inzerenty, kteří používají podrobnou strukturu kampaní s přesnými výrazy. Nyní může několik reklamních sestav cílit na stejná klíčová slova.
Inzerent proto bude muset pečlivěji vybírat klíčová fráze. Dále by měl: